måndag 18 augusti 2014

Välkomna!

Hej alla föräldrar!

Välkomna till klassbloggen. Här kommer vi att lägga ut information om lite av varje, t ex veckans läxor, information om schemabrytande dagar, föräldramöten, utvecklingssamtal etc. Vår önskan är därför att ni tittar in här så ofta ni bara kan. Till höger finns funktionen "Följ via e-post". Skriv i er e-postadress där, så får ni mejl när vi har gjort ett nytt inlägg på bloggen.

Vilka är "vi" då? Jag som skriver detta heter Linda Runesson och är en av två klassföreståndare för 7B. Jag undervisar i svenska och engelska och har jobbat här på skolan i nästan 12 år. Jag är arbetslagsledare för lag 2, dit klasserna 7BC, 8BC och 9D hör. När barnen hälsade på hos oss i våras hade jag min kollega Kjell Pettersson med mig. Kjell har dock valt att börja jobba närmre sin bostad och har fått en tjänst på en annan skola. Till min hjälp (och som matte- och NO-lärare) i tre veckor framåt har jag Thomas Rydén. Thomas har både jobbat och vikarierat på skolan sedan flera år tillbaka, så han känner väl till skolans rutiner. Från och med den 10/9 kommer en ny "fast" lärare till klassen. Hon heter Jenny Karlsson. Jenny får ni träffa på inskolningen på onsdag.

Idag har varit en dag fylld av information och nya saker att ta in. Vi kommer i korthet sammanställa vad vi har gått igenom under förmiddagen. Nu efter lunch går eleverna enligt schema och träffar några av sina nya lärare.

Förmiddagen 18/8

  • "lär känna-lek" med Thomas och Linda
  • utdelning av penna, sudd och mapp
  • information om skåp
  • schema+genomgång av det (inklusive språkvalsgrupper, elevens valgrupper och slöjdgrupper)
  • "tyst" brandövning och uppställning vid samlingsplatsen
  • information om fotografering, imorgon tisdag kl 13.30. Juhani SO-lärare) följer med klassen
  • kort om regler, t ex vid sen ankomst, att man inte sköter mobilen etc.
  • visa skolans hemsida (länk här ) och denna blogg
  • "Värt att veta"- viktig att läsa. Klicka här för att komma dit
  • kort om inskolningen på onsdag
  • insamling av personuppgifter
  • utdelning av "samtycke till fotografering"
  • mingelbingo
  • rundvandring på skolan
  • gemensam lunch
Detta var förmiddagen i korta drag. Era ungdomar kan säkert fylla på med information där det eventuellt behövs. Det ska bli kul att träffa er i Järle på onsdag. Vi håller tummarna för fint väder och hoppas att så många som möjligt av er har möjlighet att komma.

Imorgon, tisdag, ses vi kl 8.30-9.30 i sal P1 för en liten lägeskoll. Därefter är det lektioner enligt schema.

Hälsningar
Linda och Thomas

linda.runesson@orebro.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar